מתי לא להתחיל טיפול ברפואה סינית

קיבלת טלפון ממטופלת חדשה.

זה תמיד נחמד, לדעת שמישהי רוצה להגיע אליך לטיפול ברפואה סינית. אבל האם יכול להיות שלא נקבל אותה לטיפול?

למה שלא נקבל מישהי לטיפול? הרי אנחנו רוצים לעזור. ומישהו צריך עזרה.

התקשר אליי מטופל והתלונן על התקפי סחרחורות שתוקפים אותו אחת לשנה, ב-3 שנים האחרונות. זה אומר שיש שנה של שקט, ובסופה מגיעים 10 ימים של סחרחורות, ואחריהם שקט לשנה שלמה נוספת. אין שום ממצא ברפואה המערבית.

הייתי יכולה לקבל אותו לטיפול. אבל זה היה בעייתי.

כי הפעם הבאה שבה היינו יכולים לדעת אם הטיפול שלנו עובד, היא בעוד שנה.

מה היה קורה אם בתום השנה הזו, אפיזודת הסחרחורות הייתה חוזרת? המטופל היה מאוד לא מרוצה על שנה שלמה של טיפולים, זמן וכסף. גם אני הייתי מרגישה מאוד לא נעים.

ומה היה קורה אם הסחרחורות לא היו חוזרות?

נכון שאפשר להגיד שזה בזכות הטיפול. אבל האמנם?

אולי הסחרחורות לא חזרו בגלל שינוי באורח החיים. אולי המצב הרגשי השתפר. אנחנו לא באמת יודעים… אנחנו יכולים לקחת קרדיט, אבל האם זה נכון? האם זה אתי? אני חושבת שלא.

אם המטופל היה סובל מעוד סימפטומים שהייתי יכולה לעזור להם- הייתי מקבלת אותו בשמחה. כי אני יכולה לשפר את מצב הגוף הכללי, ובאמת להעלות את הסיכוי למנוע את הסחרחורות בפעם הבאה. אבל הוא לא התלונן על שום דבר אחר. אמר שהוא בריא בדר״כ והרפואה לא מוצאת שום סיבה לסחרחורות האלה.

כשאני מטפלת, אני רוצה לדעת שאני עושה שינוי. זה אומר שאני צריכה להיות מסוגלת למדוד את יעילות הטיפול. והמדידה הזו צריכה להיות בזמן סביר. חודש, חודשיים, שלושה. מתישהו אני צריכה לראות שאני בכיוון הנכון. אם לפי סימפטומים אחרים, אם לפי בדיקות דם, או בדיקות אחרות.

ואם אין מדדים לבדיקת יעילות הטיפול ברפואה סינית?

אני לא מתחילה טיפול. אם אין סימפטומים לשפר, אין בדיקות דם.. אני לא יודעת אם הטיפול שלי יעיל. ובעיניי לא נכון ולא אתי להתחיל טיפול במצב כזה.

לא נכון, כי הסימפטום המדובר יכול לחזור בעוד שנה, ולהוציא מטופל מאוכזב מאוד.

לא אתי, כי הסימפטום יכול לחלוף בלי שהייתה לנו יד בזה, והמטופל ירגיש צורך להמשיך בטיפול סתם.

כמובן שאם הסימפטום היה מגיע אחת לחודש חודשיים- היה על מה לדבר. אבל להתחיל טיפול בשביל סימפטום שאולי יגיע, ואולי לא, בעוד שנה- זה לא.

אז איך אפשר לעזור למטופל בכל זאת?

אני אמרתי לו שיתקשר אליי ממש כשהוא מתחיל להרגיש את הסימנים המקדימים לאפיזודת הסחרחורות הבאה. הבטחתי למצוא לו מקום גם אם אהיה עמוסה. כי זה זמן מעולה לתפוס את הסחרחורות ולהקל אליו. אם נצליח להקל פה, נדע למדוד את ההצלחה שלנו, או חוסר ההצלחה. אבל גם אם לא נצליח, לפחות נדע שלא בזבזנו שנה של טיפולים, אלא סדרה קצרה הרבה יותר.

הדבר הראשון שכדאי לבנות עליו את הקליניקה שלי הוא אמון. אמון בינך לבין המטופלים שלך. אני לעולם לא אקבל מישהו לטיפול אם אני לא חושבת שיש סיכוי שאני אעזור לו. וגם לא אם זה לא הזמן הנכון להתחיל טיפול.

כי אם תתחילו טיפול בזמן אופטימלי, יהיו לך יותר סיפורי הצלחה.

ויותר סיפורי הצלחה יעזרו לקליניקה שלך לגדול.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.