מחזקי Yin ברפואת צמחים סינית- איך לדעת את מי לבחור?

מחזקי Yin נמצאים המון בשימוש. וכדי לדעת את מי לבחור, צריך להחליט קודם כל איזה Yin חשוב לך לחזק.

Yin של ה-Kid+Liv, מהסוג ה-pre-heaven, או זה של ה-St+Kid , מהסוג ה-post heaven.

הסרטון הזה יסביר לך הכל, והכתבה תסכם:

מחזקי ה-Lu+St

Sha Shen: מחזק Lu+St Yin. כשבאים לבחור אותו צריך להחליט איזה סוג שלו תרצו:

Bei Sha Shen הצפוני יעיל יותר בחיזוק Yin. לעומתו Nan Sha Shen הדרומי שיעיל יותר בטיפול בשיעול. כמובן שהשיעול מגיע על רקע חוסר Yin של Lu+St.

Mai Men Dong מחזק בנוסף ל-Lu+St Yin גם Ht Yin. נמצא גם בפורמולה Sheng Mai San ל״השבת הדופק״. יכול לטפל גם בעצירות (לא באופן ישיר, אלא דרך חיזוק Yin ונוזלים)- בפורמולה Zeng Ye Tang.

Tian Men Dong נכנס ל-Lu+Kid (משלב Pre+Post Heaven). קר יותר מ-Mai Men Dong, ולא נכנס ל-Ht. למרות שהוא קר יותר ומחזק גם Kid Yin בנוסף ל-Lu Yin… עדיין Mai Dong יהיה נפוץ יותר ממנו בפורמולות. אולי הפורמולות אוהבות צמחים שממוקדים יותר ב-Lu+St או Kid+Liv, כלומר כאלה שהחליטו מה עיקרון הטיפול שלהם יותר בצורה ברורה יותר, ויכולים להעביר מסר יותר מדויק לגוף.

Yu Zhu מחזק גם הוא Lu+St Yin ויופיע עם Sha Shen + Mai Men Dong בפורמולה Sha Shen Mai Men Dong Tang.

Shi Hu גם הוא משלב St+Kid. וגם הוא לא מופיע הרבה בפורמולות קלאסיות. אבל לפעמים במצבי יובש בגרון של Kid+St Yin Xu הוא יכול להיות מעולה.

Bai He הוא צמח שהמורה שלי דינג בסין אהבה מאוד לאינסומניה. מטפל ב-Ht+Lu Yin Xu. צמח אהוב עליי כי הוא גם טעים! מתקתק ונעים לאכילה כשקונים אותו טרי בשוק בסין. אם במקרה מצאת איפה לקנות אותו גם בארץ אני אשמח לדעת על זה :-)

מחזקי ה-Liv+Kid Yin

Sang Ji Sheng- יודע לטפל ב-Bi כרוני, חולשת גידים ורצועות- אוהבת אותו מאוד לאנשים עם כאבי מפרקים כרוניים מחולשת Liv+Kid. גם במצבים גינקולוגיים כשיש הפלות חוזרות או הפלה מאיימת בהריון- מרגיע עובר. מודרנית- יודע להוריד יל״ד. זו אחת הסיבות שהוא מופיע ב-Tian Ma Gou Teng Yin.

Nu Zhen Zi ו-Han Lian Cao- אני מעדיפה לא להפריד ביניהם. כאן לא צריך לבחור! אפשר פשוט להשתמש בהם יחד. הפורמולה של שניהם נקראת Er Zhi Wan. מטפלים ב-Liv+Kid Yin Xu בלי להכביד, למצבים גינקולוגיים, בעיות פוריות, נשירת שיער, האפרה מוקדמת. שניהם יכולים לקרר.

Gou Qi Zi הגוג׳י ברי המפורסמות- מחזקות דם, Yin ו-Jing (כמה שאפשר לחזק אותו). מצטרף ל-Shu Di כשהוא צריך תוספת לחיזוק ה-Yin שלו. יכול לעזור לטיפול בניוון מקולרי- בחליטה של 20 ג׳ ליום. וגם אומרים עליו מודרנית שיכול לטפל בסוכרת. אז כמובן שאם יש מצבים כאלה- יהיה חכם להשתמש בו.

Gui Ban, Bie Jia- אי אפשר לבחור בהם, כי אי אפשר להשיג בארץ..

Sang Shen- פרי עץ התות. צמח מאכל וגם יכול לטפל בבעיות גינקולוגיות.

Hei Zhi Ma- אני מוסיפה אותו לטיפול כצמח מאכל. זה השומשום השחור שאפשר להוסיף למזון בכפית או שתיים למי שיש לו יציאות יבשות יותר.

לא רוצה לפספס את הסרטון הבא? ההרשמה למדריך המהיר לכתיבת פורמולה תדאג שזה לא יקרה לך:

תגובת אחת.

  1. מזל טוב פנינה
    תמשיכי ליהנות מהקסם הזה של חופשת הלידה.
    אוהבת לקרוא אותך כל כך . תמיד יש משהו חדש שמוריד לי אסימונים.
    הפעם זו ההבחנה הדקה בין סוגי ה yin.
    ירד האסימון❤❤❤

    השאר תגובה

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.