מוצרי ניקיון וטיפוח טבעייםמוצרי ניקיון וטיפוח באים איתנו במגע כל יום: סבון, שמפו, משחת שיניים, קרם לחות. במאמר הקודם הסברתי על הכימיקלים התעשייתיים שמציפים אותם, ולמה כדאי לנו לשים לב למה שאנחנו שמים על העור של הילדים שלנו, ושלנו.

במאמר הזה נדבר על המוצרים האלה, ועל גירסאות טבעיות מעולות (ואקולוגיות!).

ניקיון ורחצה

בסבונים הנוזליים הרגילים שאנחנו משתמשים בהם יש בדר"כ הרבה כימיקלים מלאכותיים עם שמות ארוכים ומוזרים, שלא היינו מכניסים לפה. תנסו לבדוק. זה כולל את סבוני הרחצה לסוגיהם, את השמפו, ואפילו את משחת השיניים (שאנחנו בהחלט מכניסים לפה!).

מצד אחד- זה נשמע לנו בסדר, כי בסך הכל אנחנו משתמשים בהם ושוטפים מיד. אבל זה לא תמיד עובד ככה. הרבה פעמים חומרים מהסבונים האלה נדבקים לעור שלנו, ומשם נכנסים פנימה. חלק מהחומרים האלה מיוצרים כדי שידבקו לעור ויישארו עליו גם אחרי השטיפה, אבל בכלל לא בטוח שאנחנו רוצים אותם בתוך הגוף.

אז מה אפשר לעשות?

סבון טבעי

אפשר לעבור לסבון נוזלי טבעי. יש חברה בשם ״מיכל סבון טבעי״ שמייצרת סבונים וקרמים טבעיים. יש להם מוצרים מקסימים, ואני יכולה להמליץ עליהם בחום.

ויש אפשרות אחרת: לחזור לסבון טבעי מוצק. יש הרבה סבונים מוצקים מחומרים טבעיים בלבד, והמחיר שלהם סביר לגמרי. למה? כי סבון מוצק דורש מלכתחילה פחות רכיבים מסבון נוזלי.

איזה עוד יתרון יש לסבון מוצק? הוא אקולוגי מאוד- מגיע בדר"כ באריזות נייר שאפשר למחזר בקלות.

שימו לב: אם העור שלכם רגיש ואתם סובלים מאלרגיה גם לסבון מחומרים טבעיים בלבד, כדאי לקנות סבונים ללא ריח. למה? מולקולות ריח (fragrance)- טבעיות או מלאכותיות- גורמות הרבה פעמים לאלרגיות. הן האשם העיקרי בגרימת אלרגיות למוצרי טיפוח, אך לא האשם היחיד.

חשוב לי להדגיש: לא כל דבר טבעי הוא בהכרח היפואלרגני. גם שמנים אתריים טהורים יכולים לגרום לתגובה אלרגית. לכן אם אתם או ילדכם סובלים מעור רגיש ונוטים לתגובות אלרגיות, כדאי לחפש מוצרים ללא תוספת תמציות ריח.

שמפו טבעי

גם כאן יש אפשרות נוספת, והיא יכולה להפתיע אתכם: שמפו טבעי מוצק!

כמו שיש סבון מוצק שאפשר להשתמש בו לרחצת הגוף, כך יש שמפו מוצק. אני אישית ממליצה לנסות סוג מסוים: שמפו של J. R Liggett's. הוא טבעי לגמרי, יעיל למדי, לא יקר ומספיק להרבה חפיפות (אם שומרים שהוא יישאר יבש אחרי המקלחת!). הוא מגיע בכמה נוסחאות, כולל אחת ללא ריח. בגלל שהוא עשוי משמנים טבעיים, הוא מייתר את הצורך במרכך או קרם לשיער. וגם הוא והאריזה שלו אקולוגיים ומתכלים לגמרי.
וגם כאן, ל״מיכל סבון טבעי״ יש כמה סוגי שמפו טבעיים ונפלאים. גם שמפו תינוקות מקסים שהתינוקת שלי מאוד אוהבת.

משחת שיניים ומי פה טבעיים

כיום אפשר למצוא משחות שיניים טבעיות מסוגים שונים בכל רשת פארם. עם או בלי פלואוריד (שקשור לתת פעילות בבלוטת התריס).

בתור מי פה, אפשר להשתמש בסודה לשתייה מעורבבת במים. סודה לשתייה עוזרת להוריד את רמת החומציות בפה, ועוזרת לנטרל ריחות רעים.

אם מצחצחים שיניים בסודה לשתייה, היא יכולה לעזור להלבין את השיניים. אבל שימו לב: מכיוון שגרגירי הסודה לשתיה לא נמסים, שימוש בהם לצחצוח השיניים בכל יום עלול לפגוע באמייל של השן. לכן עדיף להימנע מצחצוח כזה בכל יום, ולהשתמש בו רק מדי פעם.

קרם לחות

אם דיברנו קודם על תכשירים נשטפים- כאן הגענו לתכשיר שכל מטרתו להישאר על העור, להיכנס אליו ולהזין אותו. כאן באמת פשוט למצוא חומרים טבעיים שיעשו את אותה העבודה- ביעילות ובעדינות.

כמובן שגם כאן אפשר להשתמש במוצרים מחומרים טבעיים, ולהימנע מקרמים שמכילים ריח במצבי רגישות של העור. אבל יש לי הצעה נוספת בשבילכם:

שמנים טבעיים. יש הרבה שמנים טבעיים שמופקים מהצומח, ונהדרים ללחלוח העור. אני רוצה להמליץ לכם על שניים.

שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא אחד השמנים הנפלאים לעור ולשיער. הוא מכיל ויטמין E שחשוב לבריאות העור, נספג בקלות יחסית לשמנים אחרים, מזין היטב את העור והשיער, ויכול גם לעזור לטפל במחלות עור שונות. אפשר למרוח אותו על העור אחרי מקלחת, כשהעור עדיין רטוב. זה עוזר לו להיספג אפילו יותר בקלות. הוא מתאים לשימוש גם על עור הפנים, ויעיל מאוד גם בניקיון והסרת איפור.

כדאי להשתמש בשמן קוקוס לא מזוכך, שמופק בכבישה קרה. שימו לב ששמן קוקוס הופך למוצק בטמפרטורות מתחת לכ-24 מעלות צלזיוס. זה טבעי לגמרי.

חמאת שיאה

חמאת שיאה (קריטה) מצויינת גם היא לעור. מתי עדיף להשתמש בה? בזמנים ומקומות שהעור יבש במיוחד. אפשר להשתמש בה על השפתיים, המרפקים, כפות הרגליים או הידיים, וכל מקום אחר שסובל במיוחד מיובש.

כדאי להשתמש בחמאת שיאה טהורה (בלי תוספות), בכבישה קרה.

חשוב לציין: בכתבה מופיעים כמה קישורים ל״מיכל סבון טבעי״. זה רק בגלל שיצא לי לקנות ולהשתמש במוצרים שלהם, והתאהבתי. בהשקעה שלהם מכל הלב, באיכות המוצרים, בגישה שלהם לטיפוח טבעי, ובאופן שבו הם רוצים להנגיש אותו. הם לא ביקשו ממני להמליץ עליהם, לא קיבלתי מהם תשלום (להיפך, אני משלמת בשמחה על המוצרים שלהם!). אני פשוט ממליצה עליהם בחום מניסיוני כלקוחה.

עכשיו תורך!

הנה לך הרבה דרכים להפחית את כמות הכימיקלים התעשייתיים שנכנסים לגוף שלך ושל הילדים שלך. קחו על עצמכם לפחות שינוי אחד- וכבר עשית צעד משמעותי לכיוון הבריאות שלכם.