שורש ג'ינג'ר לטיפול בשפעת והצטננות לפי הרפואה הסיניתהחורף כאן, המחלות שלו איתו, וכמו בכל שנה- מהדורות החדשות, האינטרנט והעיתונים מלאים בסיפורים מבהילים על מגיפת שפעת. אז לכל מי שרוצה להתכונן מראש, להקדים תרופה למכה, ולהצטייד בפתרונות שיכולים לעצור את ההתפתחות של מחלות החורף הנפוצות וגם להקל על מי שכבר חלה בהן- יש לרפואה הסינית פתרונות מעולים בשבילכם.

למצב התחלתי מאוד- ג'ינג'ר ובצל ירוק

הדרך הראשונה מיועדת לשלבים שבהם אתם רק מתחילים להרגיש חולים- קצת נזלת, אפצ'י פה ושם, ואולי קצת גרד בגרון. שני צמחים סינים שאפשר למצוא בכל סופר יכולים לעזור: ג'ינג'ר (זנגביל) ובצל ירוק.

לוקחים שורש ג'ינג'ר טרי, וחותכים אותו לפרוסות. מי שרוצה להשקיע יותר יכול לחתוך לגפרורים דקים- כך שטח הפנים של הג'ינג'ר יגדל ויותר חומרים פעילים יעברו למים. מהבצל הירוק אנחנו צריכים רק את החלק הלבן, ונשתמש ב-3 ראשים של בצל ירוק.

ועכשיו- מכינים מהם מרק:

  • שמים את שניהם בסיר, מכסים אותם במים ומכסים את הסיר.
  • מביאים לרתיחה, אח"כ מורידים לאש קטנה, ומבשלים עוד כחצי שעה.
  • מסננים את הנוזל – ושותים אותו. אפשר להמתיק אותו אם רוצים.

שימו לב שזה פתרון למצבים התחלתיים בלבד- אחר כך הוא הופך להיות חלש מדי, ויעיל פחות. בכל מקרה, אפשר להמשיך ולהשתמש בחליטת ג'ינג'ר (גם אם אתם סובלים מהקור בחורף).

פורמולת צמחי מרפא סיניים לטיפול בשפעת ומחלות חורף נוספות

הדרך השניה- היא דבר שאני תמיד ממליצה עליו- לשמור בבית פורמולה של צמחי מרפא שיכולים למנוע את ההתפתחות של המחלה אם לוקחים אותם בזמן, ואם לא- אז לקצר את משך המחלה ואת הסימפטומים.

פורמולה אחת של צמחי מרפא סיניים שאפשר למצוא בבתי טבע ולשמור בבית למצב התחלתי של הצטננות או שפעת היא Gan Mao Ling.

Gan Mao בסינית- זה הצטננות/התקררות. את הפורמולה אפשר להחזיק אותה בבית או לקנות ולהשתמש בה ברגע שהמצב מתחיל.

אם יש כאב גרון משמעותי יותר- יש פורמולות אחרות שאפשר להשתמש בהן. אחת מהן נקראת איסטיס- Isatis, והיא נקראת כך על שם אחד הצמחים שמרכיבים אותה. היא יעילה לטיפול במצבים בהם הגרון הכואב הוא הדבר שהכי מפריע לכם, וגם אותה ניתן למצוא בבתי טבע.

  • ועוד טיפ למי שסובל מכאבי גרון: תרופת סבתא מוכרת ויעילה היא גרגור במי מלח: מערבבים כפית מלח בחצי כוס מים רותחים (עד להמסה), ומוסיפים עוד כרבע כוס מים בטמפרטורת החדר. אפשר ורצוי להוסיף מיץ מחצי לימון. את התערובת מגרגרים בכמה לגימות- אבל לא בולעים (כי לא טוב לבלוע יותר מדי מלח).

אם העיקר הוא נזלת ואף סתום- הפורמולה Bi Yan Pian יכולה לעזור.

אם ניסיתם להשתמש באחת הפורמולות האלה ללא הצלחה, כדאי לנסות צמחי מרפא מותאמים אישית:

פורמולה מותאמת אישית של צמחי מרפא סיניים

הדרך השלישית, היא גם הדרך החזקה ביותר, והיא גם הדרך היחידה שאי אפשר להשתמש בה לבד- צריך לעבור אצל מטפל או מטפלת ברפואה סינית שיתאימו לכם את אישית את הצמחים.

למה הדרך הזו חזקה יותר? כי הצמחים מגיעים באבקה בריכוז טיפולי גבוה יותר, והם מותאמים לכם בדיוק (כמו בגד בתפירה אישית).

מי שסובל מהרבה הצטננויות או מחלות בחורף, יודע בדרך כלל לאן הן יכולות להגיע אחרי כמה ימים- יש מי שזה עובר אצלו לגרון, יש מי שנסתמים לו הסינוסים ואז יש כאבי ראש, לאחרים זה יורד לריאות ועובר לשיעול וליחה, וכו'.

לכן, למטופלים כאלה אני כותבת מרשם לפורמולת צמחי מרפא במיוחד עבורם, שולחת אותו לבית מרקחת לצמחי מרפא סיניים שמכין את הפורמולה, ואז יש על המדף בבית "עזרה ראשונה" למצב של הצטננות או התקררות.

ה"עזרה הראשונה" הזו יכולה לקצר מאוד את משך המחלה, ויש לה ערך מוסף חשוב: היא יכולה למנוע את ההתדרדרות הקבועה לגרון/סינוסים/ריאות וכו'.

כמובן שמעבר לטיפול במצב האקוטי, במצבים של מחלות חוזרות חשוב לטפל גם בזמן שבין המחלות, ולכן במקרים כאלה אני מטפלת בצמחי מרפא סיניים שיחזקו את המערכת כדי למנוע את המחלה הבאה.

מתי לפנות לרופא?

שימו לב למשותף בין שלושת הדרכים שמניתי קודם- כולן מיועדות לתפוס את המחלה בהתחלה שלה, כדי למנוע החמרה. הצטננויות עוברות לרוב אחרי כמה ימים, וגם מקרים קלים של שפעת. אבל מקרים חמורים יותר מצריכים פניה לרופא, בין השאר:

  • אם יש חום גבוה מעל 3 ימים, או אם החום לא יורד.
  • אם מופיעים צפצופים או קוצר נשימה.
  • אם יש כאב חזק באיזור החזה והריאות, באוזן, או בגרון.
  • אם בשיעול יוצאת ליחה ירוקה או דמית.

עוד שאלות?

אני אשמח לענות לשאלות נוספות שתכתבו בתגובות למטה, וכמובן- אם תרצו צמחי מרפא סיניים מותאמים אישית- אני כאן.