כמה דקות ביום כדי להציל חיים שלמים- איך להתעדכן ברפואה מערבית

הבה נעשה ניסיון.

אישה בת 54 מגיעה אליך לקליניקה. מתלוננת על כאבי רגליים קשים שמפריעים לה בהליכה. היא מספרת שהכאבים האלה התחילו להפריע לה לפני שנתיים בערך. האורתופד הציע זריקות, אבל היא מעדיפה להימנע. לכן החליטה לנסות רפואה סינית. כשהסתכלת על התרופות שהיא לוקחת, התברר לך שאחת מהן היא אטורבסטאטין לטיפול בכולסטרול, בשנתיים האחרונות.

בלי לדעת פרטים נוספים, מה יכול לגרום לכאבים שלה?

אם יש לך מספיק ידע רפואי, יכול להיות שעלית על זה. תופעת לוואי נפוצה של סטטינים היא כאבי שרירים. כאבי הרגליים שהיא סובלת מהם יכולים לנבוע מהסטטינים שהיא לוקחת לכולסטרול.

עכשיו, יכולת לשלוח אותה לרופא להחליף סטטין. ויכול להיות שזה יפתור את הבעיה. וגם אם לא, אפשר לטפל בצמחים ובתזונה כדי להוריד את הכולסטרול. יכול להיות שעם הירידה בערכי הכולסטרול, הרופא יוריד את מינון הסטטינים. אולי אח״כ אפשר יהיה לוותר עליהם. זה יפתור את הכאבים.

הנורה הזו בראש צריכה להידלק לך

הטיפול ברפואה הסינית הוא משלח ידך. זה אומר שמגיעים אליך מטופלים עם בעיות בריאות, שמאובחנות ע״י הרפואה המערבית. בהרבה מקרים אותם מטופלים יקחו תרופות, ויעברו טיפולים רפואיים מערביים.

התרופות והטיפולים האלה יכולים לגרום לתופעות לוואי. לפעמים זו תהיה הסיבה שהמטופל יגיע אליך. המטופל לא תמיד ידע שזו התרופה החדשה שהוא לוקח שגורמת לו לתופעת לוואי. לפעמים גם הרופא שלו לא יאבחן את זה.

לפעמים, זה יקרה כי תופעת הלוואי אינה נפוצה. אבל לפעמים זה יקרה מחוסר תשומת לב. לרופאים במערכת הבריאות הממלכתית יש מעט מאוד זמן עם כל מטופל. הם עושים את הכי טוב שהם יכולים. אבל לפעמים, זה גורם לאבחנות ליפול בין הכסאות.

לפעמים הטיפול ברפואה הסינית הוא קו ראשון

בקליניקה הפרטית שלך, יש לך יותר זמן. זו פריבילגיה שנותנת לך להרים אבחנות שנפלו בין הכיסאות. יש לך יכולת לעשות תשאול מקיף, ולמצוא דברים שלרופא אין זמן.

במקרים אחרים, המטופל טומן את ראשו בחול. אמרו לו לעשות בדיקות דם, אבל הוא ויתר. אמרו לו ללכת לאקו-לב או לדופלר, אבל הוא דחה את התור. לפעמים חבויות שם פצצות מתקתקות. הזמן שיש לך, והקשר העמוק יותר עם המטופל, יכולים לנטרל אותן.

אינספור פעמים אני זו ששלחתי את המטופל בחזרה לרופא. לעשות את הבדיקות שנתנו לו. לעבור אבחנה לבעיה שנראית פשוטה. לבדוק שהכל בסדר.

ברוב המקרים הם חזרו והכל באמת היה בסדר. אבל יש מקרים שבהם לא. שם- עשית צעד עצום בשמירה על הבריאות שלהם.

אלה שתי סיבות שחשוב להישאר עם היד על הדופק בנוגע לרפואה המערבית:

האחת- להכיר סימפטומים מחשידים לבעיות בריאות שזקוקות להתייחסות מערבית. לכל אותם המקרים בהם המטופל הגיע אליך קודם, וצריך להפנות אותו לרופא.

השניה- לדעת לחבר בין תופעות לוואי לתרופות. זה יכול לעזור לך להבין אטיולוגיה לסימפטום. אבל גם יכול לפתור את הבעיה, כשאפשר לשלוח את המטופל לרופא להחליף תרופה.

הדרך הכי יעילה להתעדכן ברפואה מערבית

למדת קורסים באנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, פרמקולוגיה. אבל זה לא מספיק. קודם כל, אם לא השתמשת בידע- אז חלק גדול ממנו נשכח.

אבל גם כי מאז שלמדת דברים השתנו. עולם הרפואה המודרנית חדש יחסית, וחלים בו שינויים כל הזמן. יש תרופות חדשות. תופעות לוואי חדשות. קווים מנחים חדשים לטיפול. יש מחקרים חדשים, וצריך להיות מעודכנים בהם. למשל, הידעת שיש קשר בין סטטינים לעליית רמות סוכר ו-HgbA1C בדם? זה מחקר מ-2016.

הדרך הכי יעילה להישאר בעניינים כשזה נוגע לרפואה מערבית, היא אתר מדסקייפ. זה אתר שמיועד לרופאים. הוא מכיל מידע עדכני לגבי עולם הרפואה, ומחקרים חדשים.

האתר והאפליקציה של מדסקייפ מכילים אינדקס עצום של מצבים רפואיים. אם מטופלים מגיעים אליך עם מצבים שלא נפגשת בהם- שם אפשר לקרוא מידע מקיף ועדכני. הוא כולל:

  • Practice Essentials- סיכום כללי של הדברים העיקריים בפתולוגיה.
  • אבחנה מבדלת, ודרכי אבחנה.
  • טיפול- קווים מנחים, תרופות והליכים רפואיים.
  • פרוגנוזה.
  • על מה לדבר עם המטופל.
  • ועוד…

יש גם אפשרות לחפש תרופות או הליכים רפואיים. לכל תרופה, מופיעה רשימת תופעות הלוואי, ואפילו השכיחות. זה מדד חשוב מאוד. למשל, 64% מהנוטלות (או הנוטלים) את התרופה טמוקסיפן, סובלות מגלי חום. את זה הרבה מטפלים יודעים. אבל כמה יודעים ש-8% מהן סובלות מקטרקט?

ציון השכיחות הזה יכול לסמן מראש מצבים שצריך לעקוב אחריהם. אם למטופלת שלך יש בעיות עיניים, יכול להיות שצריך לעקוב אחריהן אם היא מתחילה טיפול בטמוקסיפן.

איך להפיק את המיטב ממדסקייפ?

  • להירשם לאתר (בחינם, בקישור Register- Medscape).
  • להירשם עדכוני חדשות שיישלחו אליך למייל.
  • לבחור לקבל עדכונים לגבי נושאים שרלוונטיים לקליניקה שלך. אני בחרתי אוטיזם, בין השאר. לכן אני מקבלת ישירות למייל עדכונים לגבי כל המחקרים החדשים בנושא.
  • להוריד את האפליקציה של מדסקייפ– בחינם.

העיסוק שלך הוא ברפואה.

לא משנה אם הרפואה שלך התפתחה במזרח.

החובה שלך היא לתת את הטיפול הטוב והמקצועי ביותר למטופל שלך.

ולכן יש לך אחריות להכיר את הגורמים במשוואה הרפואית שלו.

הרפואה המודרנית היא גורם מהותי במשוואה.

ככל שיהיה לך יותר ידע אודותיה- תגדל יכולתך לתת טיפול מקצועי ומלא למטופלים שלך.

בעידן האינטרנט- אין דבר יותר פשוט מלהירשם לעדכונים במייל.

הקריאה תיקח לך כמה דקות ביום.

אבל הדקות האלה יוכלו לעזור לך להציל חיים שלמים.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.