אין לאן לברוח.

הטלוויזיה, הפייסבוק, החדשות באינטרנט ושיחות המסדרון דואגים שהסיפורים הנוראיים ביותר של היום יגיעו אליך בזמן אמת. ולא חסרים כאלה, לדאבון כולנו.

וזה משפיע עליך.

האם הלכת היום ברחוב ונעצת מבט חשדני בכל מי שהתקרב אליך יותר מדי?

האם רצו לך בראש סרטי אימה שהיקרים לך מכל כיכבו בהם בתפקידים הראשיים?

ועל כמה יציאות מהבית ויתרת בשבועיים האחרונים?

כן, החרדה לא פסחה גם עליך. ובעצם, מי לא בחרדה?..

נכון, כשהארץ תשקוט יהיה יותר קל. אבל איך אפשר להצליח לשמור על שפיות גם בינתיים?

חדר הסנוזלן שבו אני מטפלת הוא סופר-יעיל בטיפול בחרדה. כל מטופל שלי שנכנס אליו מתחיל מיד להירגע. אבל איך זה יכול לעזור לך בבית?

כשמבינים למה חדר הסנוזלן כל כך מרגיע, יכולים להשתמש בעקרונות האלה גם בבית. להרגיע חרדה, לשפר את השינה, ולעבור את התקופה הזו יותר בקלות.

הנה הסודות של הסנוזלן, שאפשר להשתמש בהם בכל מקום.

סוד 1: בידוד (או- הרגעה פסיבית)

חדר הסנוזלן מעוצב כבועה, מבודד מרעשים חיצוניים, ממראות ומריחות. כשנמצאים בו- לא יודעים מה קורה בחוץ- אם זה יום או לילה, מה מזג האוויר, ואם הטלפון מצלצל. זה מאפשר להתנתק, לשכוח מהעולם, ולהירגע.

איך עושים את זה בבית?

מתנתקים ממערכת הזרקת החדשות, שהיא גורם החרדה העיקרי.

זה אומר בלי טלוויזיה שדלוקה על ערוצי חדשות כל הזמן. בלי עיתונים עם כותרות מאיימות ותמונות זוועה על השולחן. בלי עדכוני חדשות בלתי פוסקים בפלאפון.

הירידה לפרטי פרטים של כל אירוע, ההאזנה לאולפנים הפתוחים, הצפייה בסרטונים הקשים בלופ- כל אלה הם העצים במדורת החרדה הגדולה.

נכון, זה חשוב לדעת מה קורה. אבל בשביל זה מספיק ביקור באתרי חדשות כמה פעמים ביום, לכמה דקות. לא צריך, לא נכון, ולא בריא להצמיד לעצמך מערכת הזרקת חדשות. צריך, נכון ובריא לשמור על השגרה כמה שאפשר.

סוד 2: הרגעה אקטיבית: מוזיקה

בחדר הסנוזלן יש מוזיקה שמיועדת להרגעה ולשיפור מצב הרוח. את אותה מוזיקה אפשר להשמיע בבית, ואז מפלס החרדה יכול לרדת פלאים, וגם השינה יכולה להשתפר. הנה דיסקים נפלאים שאני משתמשת בהם בטיפול כל הזמן:

איזה אלבום מבין אלה טוב לכל מצב? מאיזה כדאי להתחיל? הפירוט המלא בפוסט הזה: מוזיקה מרגיעה מחדר הסנוזלן.

סוד 3: הרגעה אקטיבית: סביבה מרגיעה

טיפול בחדר סנוזלןחדר הסנוזלן מרגיע כל כך גם בגלל הגירויים הויזואליים החזקים שיש בו, והשמנים האתריים שאני משתמשת בהם. קשה לחשוב על העולם שבחוץ כשהסביבה כל כך מרתקת, מחליפה צבעים, ונעים להביט בה שעות ארוכות.

גם בבית אפשר ליצור פינה מרגיעה לפי אותם עקרונות. מקום שאפשר לשבת בו, ולשכוח קצת ממה שקורה בחוץ. זה דורש מעט יותר מאמץ מאשר להחליף דיסק, אבל זה עדיין פשוט. הנה מדריך מפורט ליצירת סביבת סנוזלן מרגיעה בבית.

סוד 4: מי נמצא סביבך?

אחד הקסמים של הטיפול בחדר סנוזלן לא טמון בחדר, אלא במטפל. הגישה הטיפולית נקראת ״המטפל המאפשר״, ולפיה אני נותנת לילד להוביל, ללא שיפוטיות או לחץ. זה יוצר מיד אווירה של רוגע.

בימים קשים, כולנו צריכים יותר תמיכה, חיוך וגמישות. ויש דרך פשוטה לקבל אותם. בכל מערכת יחסים, כשצד אחד מנסה להיות מאפשר יותר, גמיש יותר, תומך יותר- הצד השני משיב בדרך כלל באותה מטבע. אם נצא מעצמנו, ונהיה גמישים, מחייכים ותומכים יותר כלפי מי שסביבנו- נקבל את אותו היחס בחזרה. מרוויחים פעמיים.

וגם- מה אפשר לקחת כדי להקל על חרדה ולעזור לשינה

קודם כל, אפשר לאכול מזונות שתורמים לתחושת רוגע: בננות, דייסת שיבולת שועל, אבוקדו, ואגוזים (מלך, קשיו).

וגם- יש צמחי מרפא שיכולים לעזור שאפשר למצוא בכל סופר. בקישור הזה יש הרבה המלצות לצמחי מרפא- לטיפול במצבי רוח משתנים, חרדות, או קושי להירדם.

ו…נושמים עמוק.

כל פעם כשיהיו חדשות נוראיות, כשענן חרדה יחלוף לך באיטיות מעל הראש-

לנשום. נשימות עמוקות.

לספור עד 4 בשאיפה, להחזיק פנימה בספירה של 4,

לנשוף בספירה של 4, ולספור עד 4 לפני השאיפה הבאה.

אבל צריך לנשום עמוק גם מבחינה מטאפורית.

כבר עברנו תקופות קשות מאלה.

בניגוד למה שלפעמים מתחשק לך לומר,

יש לך כוח.