איך לתת פורמולה שהמטופל באמת ייקח | על היענות

שעות זה לקח לך. 

הוא הגיע עם מצב רפואי נדיר שלא הכרת. עוד לפני שהגיע, פתחת את כל הספרים. של בוב פלוס. האוסטרלים. ג׳ובאני זהב. עשית חיפושים באינטרנט. מה לא. 

אחרי שהוא הגיע ועשית תשאול של שעות, ישבת עוד שעתיים עם כל הסיכומים. וכתבת פורמולה. הסיפוק שהיה בללחוץ על ״שלח״ באותו רגע… אחח. 

אבל הסיפוק לא האריך ימים. פתאום התחילו החריקות. לקח זמן עד שהצמחים הגיעו. ואז הוא אמר שהוא לא יכול לקחת את הדבר הזה. בטיפול הבא הבנת שהוא בכלל לקח כפית אחת במקום 6. ובטיפול אחרי הבנת שהוא שכח לקחת אותם חצי מהימים.

משהו שם לא עבד. 

הדמות הראשית בסיפור הזה נקראת היענות, ובאנגלית compliance. במילים פשוטות- האם המטופל ממלא אחרי ההנחיות שלך. כאן מדובר על הקשר של לקיחת צמחים: האם המטופל לוקח את הצמחים כמו שהגדרת לו. במקרה שדיברנו עליו: לא. 

זו בעיה גם ברפואה מערבית. מוכרת לך מאיזה מקום הסיטואציה של אנשים שנותנים להם אנטיביוטיקה ל-10 ימים והם מפסיקים אחרי 5?.. זאת בעיית היענות מוכרת אצל סטודנטים לרפואה סינית לטיפול ברפואה קונבנציונלית.

סטודנטים לרפואה סינית לא חווים את בעיית ההיענות בהקשר לצמחים. נותנים להם צמחים- הם לוקחים אותם. צריך לבשל אותם- הם יבשלו אותם. צריך להשרות לפני? לסנן פעמיים? הם יעשו הכל. 

אבל מטופלים שלא מגיעים מהעולם הזה? הם לא יעשו הכל. הרבה פעמים הם לא לוקחים את הצמחים לפי ההנחיות. וזה פוגע ביעילות של הטיפול. 

במיוחד אם הם לא לוקחים את הצמחים בכלל. לא משנה כמה מדהימה הפורמולה שכתבת. אם היא לא נכנסת לגוף של המטופל במינון המתאים- היא לא. תעשה. כלום. 

אז איך מעלים את ההיענות של המטופלים שלך לצמחים? 

מזהים משפטים שיכולים להרוג את ההיענות. יש כמה כאלה, נפוצים מאוד. וכדאי להבין למה הם יכולים להוריד את אחוזי ההיענות שלך. נעבור עליהם יחד כאן, כדי שהם לא יפריעו לטיפולים שלך יותר.

״אין כמו Raw״ 

יכול להיות. לבשל צמחים כמו בסין- זה בהחלט ליגה אחרת. החומרים הפעילים עושים ריאקציות ביחד. כמו שהתכוונו הרופאים שכתבו את המרשמים האלה ב-Tang, לפני אלף שבע מאות שנה. נכון. אין כמו Raw. 

אבל הנה מה שיכול להוריד את ההיענות (compliance):

  • אני לא מכירה אנשים במערב שמוכנים לבשל מרק כל יום.
  • המרק הזה עם טעם בעייתי מאוד (מאוד!). 
  • הבישול משאיר בבית ריח שלא נעלם גם אם צבא של מטהרי אוויר יתקוף כל פינה בו. 

ושלא נדבר על זה:

  • שבכלל אמורים לבשל פעמיים. 20 דקות, לסנן, ועוד 20 דקות. 
  • שאמורים לבשל חלק מהמרכיבים שעה מראש. הרי למינרלים לוקח הרבה זמן להתפרק. 
  • שצריך לרחוץ כלים אח״כ ולהיפטר מכל העלים שנדבקו לכיור. ולהוציא אותם מהמסננת הקטנה של הכיור, שאף אחד לא אוהב לגעת בה בלי כפפות.
  • שהמחיר של Raw בבישול יומי הוא הרבה יותר יקר. ואל תגידו לי בישול של מנה אחת ל-3-4-5 ימים. כמעט אף אחד בסין לא לוקח מנה ליותר מיום. 

אז נכון, אין כמו Raw, אבל יותר מדויק לומר שאין תיק כמו בישול Raw. ואני לא מכירה מטופל במערב שיעשה את זה באופן קבוע. מה שיוריד פלאים את ההיענות של המטופל שלך לטיפול.

גם בסין, למי שמוכן לשלם טיפה יותר, הם מבשלים את הצמחים בשביל המטופלים ושמים בשקיות שוקו. בארץ יש חברות שמבשלות Raw בשביל המטופל (כמו טריפוליום) וזו אופציה לא רעה. אבל המחיר מאוד מאוד גבוה יחסית לאבקה טחונה או מרוכזת- פי 3 או 4. כלומר 300-400 ש״ח במקום 100 ש״ח. זה יקר משמעותית, וגם מחיר גבוה הוא גורם שמוריד היענות- נדבר עליו עוד מעט. לכן אני מזמינה צמחים מבושלים מעט יחסית. אבל Raw ממש- לבישול- לעיתים רחוקות מאוד, ולזמן קצר בלבד.

״חשוב להרגיש את הטעמים של הצמחים״ 

כן, הלשון קשורה ללב, והלב הוא הקיסר. כשהלשון מרגישה את הטעמים, היא מודיעה לקיסר מי נכנס לממלכה שלו. הכל נכון, פסטורלי ויפה. נכון, כשמטופל סובל מאוד, הוא יסכים לקחת גם Huang Lian. יסכים להתחבר לטעם המר-מר-מר שלו, ולהכניס אותו ללב, לנקז ממנו חום. 

נכון, זה מר נורא, נדבק ללשון, וכמעט לא עוזב. אבל בסוף הוא יתרגל. נכון. 

אבל האם זה נכון אצל כולם? לא. חלק מהאנשים יקחו את Huang Lian פעם אחת, ולא יעשו את זה יותר לעולם. מי שהוא לא סטודנט לרפואה סינית לא ייקח את Huang Lian בשמחה, כי אמרו לך שחשוב שהלשון תרגיש את הטעמים.

אז כן, חשוב להרגיש את הטעמים. חשוב הרבה-הרבה יותר שהמטופל ייקח את הפורמולה. אם הטעמים מזעזעים- ואם נודה על האמת- זה קורה לא מעט ברפואה סינית- יש סיכוי שהוא לא יסכים לקחת את הפורמולה, או צמחי מרפא סיניים, לעולם. חבל. חבל על המרשם המעולה שלך. ו-Huang Lian זה צמח מעולה שיכול להועיל למטופל שלך מאוד. אז עדיף לתת אותו בצורה שתהיה כמה שיותר קלה למטופל ללקיחה, כדי שהוא לא ייזרק לפח בגועל. ולא רק הוא. גם רוב אחיו הצמחים הסינים, שלא בורכו בטעם גן עדן. בלשון המעטה. 

אז אם יותר קל לקחת באבקה מאשר ב-Raw, ואם יותר קל לקחת בקפסולות מאשר באבקה… כדאי לבדוק מה יקל על המטופל לקחת את הפורמולה. כי גם זה יעלה את ההיענות שלו לטיפול. אני נותנת קפסולות או אבקה, תלוי בכמות הקפסולות שצריך לקחת. כי רוב המטופלים יעדיפו לקחת אבקה על פני 18 קפסולות ליום, אבל יעדיפו 8 קפסולות על פני אבקה. 

ברפואה המערבית נותנים כדורים. ברוב המקרים אין להם טעם, וגם אז ההיענות לא תמיד טובה. אנחנו מתחילים מנקודת פתיחה הרבה פחות טובה. לך נותר לעשות את החישוב הזה, ולהעלות את ה-compliance. 

״לא משנה כמה זה עולה״ 

באמת? אני חייבת שלא להסכים עם זה. היענות של מטופלים לטיפול יכולה לרדת משמעותית כשהטיפול יקר מאוד. דיקור כל שבוע, יחד עם צמחים כל יום, יכול להיות לא זול. והטיפול צריך להיות הגיוני כלכלית. כי כן, לפעמים המטופל לא יצליח לעמוד בתשלומים האלה. אם התשלום עבור פורמולה הוא 130 שקלים לשבועיים, או 250 שקלים לשבועיים- הוא יעדיף את הפורמולה שתעלה פחות. במיוחד אם הוא מצרף לזה דיקור כל שבוע.

ולך נותר לבחור איפה אפשר להזמין צמחים שיהיו פחות יקרים עבור המטופל. 

״פטנט יותר קל לתת״ 

זה ממש נכון. הרבה יותר נוח למטופל לקבל פורמולת פטנט מהמטפל שלו, מיד כשנמצאים אצלו. בלי לשלם על משלוח, בלי לעשות תיאום טלפוני עם חברת הצמחים. זה בהחלט מעלה את ההיענות לטיפול. 

אבל את מה זה מוריד? את היעילות של הטיפול. למה פורמולת פטנט יעילה פחות מפורמולה מותאמת אישית? כתבתי כאן. 

אם הטיפול לא יעיל, זה מוריד את ההיענות אליו. אם מסתכלים מהצד הזה, מבינים שבסופו של דבר, פורמולת פטנט תוריד את ההיענות לטיפול. כי היא לא תהיה יעילה מספיק, ואז החיסכון בזמן לא שווה את זה.

כי הדבר הראשון שמעלה את ההיענות לטיפול הוא היעילות שלו. אם הצלחת להקל על המטופל- תהיה לו סיבה טובה להמשיך לבוא ולקחת את הצמחים. 

ובכלל, לתת פורמולות פטנט זה לא להיות הרבליסט. ראית פעם צייר שעובד רק עם שבלונות? לא. אם אתה צייר אמיתי, אתה משתמש במכחול ומצייר את העץ שלך בעצמך. לא עם שבלונה שמישהו אחר יצר במפעל. ככה זה עם הרבליזם. 

 ״כשמטופל סובל הוא יעשה הכל״

נכון, ועדיין. גם אם המטופל סובל מאוד, עדיין יותר סביר שטיפול יותר פשוט ונוח ללקיחה יקבל היענות גבוהה יותר. אז כדאי מראש להגדיל את הסיכויים. 

הנה עוד דברים שיעזרו לך להעלות היענות ולתת פורמולות שהמטופל באמת ייקח

למנוע תופעות לוואי. חשוב להדריך את המטופלים שלך נכון, כדי שהם לא יפסיקו עם הפורמולה בגלל תופעות לוואי. כאן כתבתי איך לטפל ולמנוע תופעות לוואי

חלק מהמטופלים חוששים מצמחים סיניים. הם שמעו שפורמולות סיניות יכולות להיות רעילות. הנה הסבר שאפשר לחלוק איתם, כדי שהם יהיו רגועים, ולא יחששו לקחת את הפורמולה. 

לעזור להם להבין את חשיבות הטיפול. על זה אני אכתוב בעתיד. 

לדאוג שהפורמולה תהיה יעילה. זה הגורם העיקרי שמעלה היענות לטיפול. איך? המדריך המהיר לכתיבת פורמולה יוכל לעזור לך. אפשר למצוא אותו כאן.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.