רוחות של סתיו, לנקות את הלב, יום כיפורעקיצות יתושים- איך מרגיעים את הגרד?

אחד הדברים שכולנו פחות אוהבים בקיץ, זה את העקיצות. לפעמים קמים בבוקר ומתחילים להתגרד, לפעמים שנפגשים עם המשפחה על הדשא חוזרים מלאי עקיצות מגרדות, ויש מי שממש מפתח אלרגיה. ואין, אין כמו גרד כדי להוציא מישהו מדעתו. אז הנה כמה עצות מהירות- איך למנוע עקיצות, וגם לטפל בהן.

איך מונעים עקיצות?

שמנים אתריים

שמן אקליפטוס לימוני הוא שמן אתרי. אפשר למצוא אותו בבתי טבע, והוא יעיל בדחיית יתושים ומניעת עקיצות. כדי לדחות יתושים, אפשר להשתמש בו באחת משתי דרכים עיקריות:

  • לערבב כ-7 טיפות של שמן אקליפטוס בכפית של שמן קוקוס ולמרוח על האזורים החשופים (כמו שמן גוף).
  • למרוח כמה טיפות ישירות על העור. אין צורך להגזים בכמויות- 2-3 טיפות על כל יד/רגל יספיקו בהחלט.

שימו לב: בפעם הראשונה שאתם מנסים להשתמש בשמן אתרי ישירות על העור, כדאי לבדוק במקום נסתר האם הוא גורם לרגישות.

בקבוקונים של שמן אתרי הם בדרך כלל קטנים ונכנסים לכל כיס- וצריך לחזור ולמרוח את השמן אחת לשעה בערך, כדי לשמור על האפקט.

שמנים אתריים נוספים שיכולים להיות יעילים במניעת עקיצות יתושים הם שמן נים (Neem) ושמן ציטרונלה.

 

ואיך מטפלים בעקיצות יתושים?

אף אחד לא אוהב את העצה הזאת, אבל…

קודם כל: לא לגרד. גירוד תמיד יגרום להגברה בתחושת הגרד. לכן כשממש חייבים להגיב לעקיצה המגרדת- עדיף לטפוח או להכות בעדינות על האזור המגרד. זה גם מקל על הגרד וגם לא מחמיר אותו.

קרח

פתרון העזרה הראשונה הכי פשוט- אבל גם הכי יעיל, כשהעקיצה מגרדת מאוד מאוד, הוא קרח. אפשר לקחת קוביית קרח מהמקרר, או קרחון ששמתם במקפיא מבעוד מועד, ופשוט להניח אותו על העקיצה. זה יעיל מאוד בהרגעה של הגרד.

סודה לשתייה

טוב, לאחרונה אני מזכירה סודה לשתייה כמעט בכל מאמר… לטיפול בצרבת, להכנת דאודורנט, מי פה… היא פשוט יעילה מאוד להרבה דברים, ותמיד כדאי שתהיה בבית קופסא כזו.

סודה לשתייה יכולה להקל על גרד של עקיצות כשמערבבים קצת ממנה במים ומורחים על העקיצה. פשוט ויעיל.

משחה מקומית טבעית לטיפול בעקיצות

ועוד משהו יעיל מאוד לטיפול בעקיצות, שמגיע דווקא מהכיוון ההומאופתי: Hyland's Bug Bite  Ointment. זאת משחה שמגיעה בסטיק, ונוח מאוד למרוח אותה ישירות על העקיצה. עוד יתרון שלה הוא הזמינות- ניתן לקחת אותה בקלות בתיק למקרה הצורך, והיא מוכנה לשימוש.

אפשר למרוח אותה על עקיצות לפי הצורך- והיא עוזרת להרגיע את הגרד. לוקח לה כמה דקות לפעול, אבל אחרי שהיא מתחילה לפעול- היא מקלה על הגרד לכמה שעות.

אפשר להזמין אותה דרך הקישור הנ"ל, והיא מגיעה לארץ תוך כשבוע.

משחה מקומית קונבנציונלית- מוכרת פחות

יש משחה נוספת שיעילה לטיפול בעקיצות. היא מגיעה דווקא מהרפואה הקונבנציונלית, והיא לא זו שרגילים לראות אותה בפרסומות… קוראים לה טיוג׳ל (בעבר קראו לה טיודנטול ג'ל), ואפשר למצוא אותה בבתי מרקחת. שימו לב שבניגוד לקודמת- אי אפשר למרוח אותה בלי הגבלה.

מה עושים עם עקיצות שמוציאות אתכם מדעתכם

האם אתם נוטים להיעקץ הרבה? סובלים מאוד מעקיצות רבות שמאדימות, מתנפחות ומגרדות במיוחד (או מפתחים אלרגיה)? למצבים כאלה אני ממליצה להחזיק בבית פורמולה של צמחי מרפא סיניים שמטפלת במצבים כאלה, לשימוש במקרה הצורך.

הצמחים עוזרים לטפל בדלקתיות, באודם, בנפיחות ובגרד. במצבים שהעקיצות ממש מוציאות אתכם מדעתכם- זאת האופציה הטובה ביותר. אם אתם צריכים התאמה של צמחי מרפא- אני כאן.

והעיקר- שיהיה קיץ נפלא, שקט ורגוע :-)